Colegio Lope De Vega > Aula > Secundaria
11 diciembre, 2018
operación kilo1

Food collection for charity

Our students have been collecting fodd at a local supermarket in order to help those in need, as part of our commitment to human rights and personal values. Many thanks to all the teac hers and students that took part in it.   (Visited 13 times, 1 visits today)

7 noviembre, 2018
halloween8

HALLOWEEN 2018

Last week we celebrated Halloween. Children and teachers enjoyed a spooky afternoon full of games, costumes, music and many other things…   (Visited 45 times, 1 visits today)

26 octubre, 2018
run5

1/100.000 Charity Run

Today students and teachers have participated in the 1/100.000 fundraising charity run. Running for charity has given us the opportunity to be part of something truly worthwhile:  combating childhood leukaemia. Thanks to all of you for your participation and support!! (Visited 39 times, 1 visits today)

8 junio, 2018

Maths based photography competition 2018

Maths is all around! Enjoy the best photos of our first Maths based photography contest!! Congratulations to all the students that have taken part in it!   Maths Photography Gallery   (Visited 93 times, 1 visits today)

8 junio, 2018

Debating Tournament in English

Our two teams have taken part in the CAM Debating Tournament in English. It’s been a unique experience for all of us!   (Visited 30 times, 1 visits today)

28 mayo, 2018

Opening of the Painting Exhibition and prize-giving ceremony in cooperation with infant schools

Several 1st and 2nd of ESO students took part in the opening of the Painting Exhibition held by the Alcalá de Henares Town Hall in cooperation with infant schools.     (Visited 54 times, 1 visits today)

28 mayo, 2018

Short story awards ceremony at Rotary Club Puerta de Hierro. Congratulations to Lara Fernández (2nd of ESO B) for winning 1st prize!

Our 2nd of ESO student Lara Férnández won the 1st prize in the Short Story Contest held by the Rotary Club Puerta de Hierro. CONGRATULATIONS! (Visited 59 times, 1 visits today)

28 mayo, 2018

Poetry contest prize-giving ceremony! Three Lope de Vega students were awarded 1st and 3rd prizes! Congratulations!!!

Three of our students were awarded 1st and 3rd prizes in the Poetry Contest celebrated at the International Institute American Space in a session they shared with the American poet Abraham Velázquez. Congratulations!! (Visited 46 times, 1 visits today)

23 mayo, 2018

4th of ESO end of year school trip!!!

Our 4th of ESO students spent a few days in Asturias, where they enjoyed adventure, sports and lots of fun!!!   (Visited 54 times, 1 visits today)

20 abril, 2018

Hiking in Ecce Homo

Our First of ESO students have just completed a hike from Los Cerros natural park through Ecce Homo to Los Santos de la Humosa. A great way of getting out of the city, enjoying nature without going too far at all.   (Visited 54 times, 1 visits today)

20 abril, 2018

Another day in Blackpool

Time to see the Sea Life in Blackpool and to enjoy the traditional fish and chips. (Visited 51 times, 1 visits today)

19 abril, 2018

Time to visit Liverpool!!

Our exchange students are visiting Liverpool and… enjoying the many pleasures of this wonderful city (Visited 61 times, 1 visits today)

19 abril, 2018

I Concurso de Fotografía Matemática

I Concurso de Fotografía Matemática – Bases (Visited 104 times, 1 visits today)