Colegio Lope De Vega > Aula > Secundaria
8 junio, 2018

Maths based photography competition 2018

Maths is all around! Enjoy the best photos of our first Maths based photography contest!! Congratulations to all the students that have taken part in it!   Maths Photography Gallery   (Visited 22 times, 1 visits today)

8 junio, 2018

Debating Tournament in English

Our two teams have taken part in the CAM Debating Tournament in English. It’s been a unique experience for all of us!   (Visited 4 times, 1 visits today)

28 mayo, 2018

Opening of the Painting Exhibition and prize-giving ceremony in cooperation with infant schools

Several 1st and 2nd of ESO students took part in the opening of the Painting Exhibition held by the Alcalá de Henares Town Hall in cooperation with infant schools.     (Visited 19 times, 1 visits today)

28 mayo, 2018

Short story awards ceremony at Rotary Club Puerta de Hierro. Congratulations to Lara Fernández (2nd of ESO B) for winning 1st prize!

Our 2nd of ESO student Lara Férnández won the 1st prize in the Short Story Contest held by the Rotary Club Puerta de Hierro. CONGRATULATIONS! (Visited 14 times, 1 visits today)

28 mayo, 2018

Poetry contest prize-giving ceremony! Three Lope de Vega students were awarded 1st and 3rd prizes! Congratulations!!!

Three of our students were awarded 1st and 3rd prizes in the Poetry Contest celebrated at the International Institute American Space in a session they shared with the American poet Abraham Velázquez. Congratulations!! (Visited 18 times, 1 visits today)

23 mayo, 2018

4th of ESO end of year school trip!!!

Our 4th of ESO students spent a few days in Asturias, where they enjoyed adventure, sports and lots of fun!!!   (Visited 18 times, 1 visits today)

20 abril, 2018

Hiking in Ecce Homo

Our First of ESO students have just completed a hike from Los Cerros natural park through Ecce Homo to Los Santos de la Humosa. A great way of getting out of the city, enjoying nature without going too far at all.   (Visited 25 times, 1 visits today)

20 abril, 2018

Another day in Blackpool

Time to see the Sea Life in Blackpool and to enjoy the traditional fish and chips. (Visited 21 times, 1 visits today)

19 abril, 2018

Time to visit Liverpool!!

Our exchange students are visiting Liverpool and… enjoying the many pleasures of this wonderful city (Visited 24 times, 1 visits today)

19 abril, 2018

I Concurso de Fotografía Matemática

I Concurso de Fotografía Matemática – Bases (Visited 58 times, 1 visits today)

18 abril, 2018

Exchange trip to Blackpool (UK)

Our exchange students are enjoying their stay in Blackpool (UK).  It’s all about making friends, learning a new culture, practising their English and having fun!!! (Visited 15 times, 1 visits today)

Jornada deportiva de nuestros alumnos de 4º de ESO en el campus de la UAH

Nuestros alumnos de 4º de ESO han practicado escalada y vóley playa en el campus de la Universidad de Alcalá. (Visited 18 times, 1 visits today)

Nuestros alumnos de 2º de ESO visitaron la redacción del diario El Mundo

Nuestros estudiantes de 2º de ESO disfrutaron de una jornada en el diario El Mundo y conocieron de cerca el día a día del periodismo de primer nivel.     (Visited 13 times, 1 visits today)

6 abril, 2018

Vota por nuestro colegio en XLKidsRadio

Se acaba de abrir el período de votaciones para elegir al colegio como ganador del concurso radiofónico que organiza Qué XL Kids radio en el que participamos hace unas semanas!!!! Entrad en la página web y seleccionad al Colegio Lope de Vega para votarnos: http://www.xlkidsradio.com En este link podéis escuchar el programa que grabaron los […]

14 febrero, 2018

Hemos completado la primera parte del Intercambio con Blackpool (Reino Unido)

La primera parte del intercambio con St Mary’s ha concluido con gran éxito. Nuestros alumnos y profesores han disfrutado de una semana de convivencia con sus compañeros ingleses. En Abril, viajaremos a Blackpool para continuar con esta apasionante experiencia. (Visited 49 times, 1 visits today)

12 febrero, 2018

Últimas horas en Jaca

Nuestros chicos regresaron el viernes de su viaje a la nieve. Aprovecharon la nieve, disfrutaron y compartieron momentos divertidos.   (Visited 71 times, 1 visits today)

8 febrero, 2018

Intercambio con Blackpool (Reino Unido)

Nuestro programa de intercambio 2018 con Reino Unido ya está en marcha. Los estudiantes de intercambio han llegado al colegio, y hoy pasarán el día en clase con nosotros. ¡¡¡Bienvenidos!!! (Visited 55 times, 1 visits today)

8 febrero, 2018

¡¡Otro día más disfrutando de la nieve!!

Nuestros chicos han pasado otra fantástica jornada esquiando y compartiendo momentos con sus compañeros, profesores y monitores.   (Visited 80 times, 1 visits today)

7 febrero, 2018

Segundo día en la nieve

El frío no fue obstáculo para que nuestros chicos disfrutaran de su segundo día en Astún. (Visited 107 times, 1 visits today)

6 febrero, 2018

Nuestros alumnos representantes en la FLL impartieron formación a los más pequeños.

El equipo HBX que representa al colegio en la FLL ha estado en 4º de Primaria dando consejos sobre el buen uso del agua@colelopevega @fllmadridUPM @FLLSpain #morethanrobots https://t.co/Ger7xzLRvz   (Visited 34 times, 1 visits today)